Als klein meisje was ik al erg expressief. Mezelf uiten op creatieve en kleurrijke wijze was mijn grootste passie. Zo ging ik kletsend, schrijvend, zingend en dansend door het leven. En zag ik alles door mijn roze bril. Verhalen vertellen was mijn ding. En dat mocht de hele wereld weten. Totdat een levensingrijpende gebeurtenis ervoor zorgde dat praten niet meer zo vanzelfsprekend werd. En er een taboe rustte op mijn 'eigen' verhaal. Lees: Die roze bril ging af en de wereld werd
zwart-wit.
Jarenlang.

 

Het eindeloze vertellen stopte en de verhalen die overbleven, werden oppervlakkig. Niet 'van mij'. Er volgde een CV-waardig carrièrepad waarbij ik vanaf de zijlijn toekeek (écht mezelf was ik er niet). En niet lang daarna kwam er - júist door te praten - een persoonlijke doorbraak. Hét moment waarop ik het wist. Mijn verhaal is wat mij authentiek maakt. Het mag er zijn. Het is mijn verbindende factor met de wereld om me heen. Hetgeen wat binnenkomt, inspireert en voor connectie zorgt. En dat gun ik iedereen. 

 

De wereld kreeg intussen weer kleur. Véél kleur. En er lagen - én liggen elke dag opnieuw - verhalen voor het oprapen. Jouw authentieke verhaal is daar één van. In al haar kleuren. Laten we 'm vertellen. 

Mijn verhaal

Waar mijn liefde voor verhalen ontstond én groeide...

 

In mijn comfortzone

En daarbuiten. Thuis, de plek waar twee culturen samen kwamen. Een onuitputtelijke bron van inspiratie. In de schoolbanken, waar ik élk verhaal dat ik op mijn schoot geworpen kreeg leerde doorgronden. In het werkveld als freelance journalist, waar de juiste vragen stellen essentieel was om 'verhaal te halen'. Maar ook tijdens discussies met wildvreemden, waarin bijzondere anekdotes vaak leidden tot onverwachte plot twists en unieke verhalen.

Tijdens alle 9-tot-5'jes

Waar ik ontdekte dat binnen de lijntjes kleuren niet 'mijn ding' was. Doodzonde en beperkend vond ik het: incomplete verhalen vertellen binnen opgelegde kaders. Onpersoonlijk & alles behalve authentiek. Dát kon anders. Sterker nog, het moest anders. Voor mijn eigen vuurtje. En voor dat van anderen, van wie het authentieke verhaal nog altijd onverteld bleef. Ik startte mijn bizz en maakte van mijn passie mijn levensmissie: verhalen vertellen.

In mijn eigen 'lab'

Waar de verhalen nooit stoppen. Want ze liggen er voor het oprapen. Het lab waarin ik experimenteer met content. En de klant help haar authentieke stem impactvol in te zetten. Met de juiste tone-of-voice. En bij de juiste doelgroep. De plek waar de klant ontdekt dat er ontzettend veel te vertellen valt. En dat er - los van een dienst of product - één belangrijke reden is waarom klanten voor diegene kiezen en een connectie voelen: het authentieke verhaal.

Van 'Europa specialist' in spé
tot journalist, naar content marketeer én ondernemer

Mijn route

Tijdens een reis met onbekende eindbestemming horen de verkeerde afslagen er wel een beetje bij. Het geeft je perspectief, uitzicht terwijl je met je hoofd uit het raam hangt. Iets wat altijd al mijn voorkeur heeft gehad boven de 'perfecte snelweg routes'. Daar was namelijk weinig te zien en beleven. Het waren de snelle routes zonder de interessante verhalen. 

 

En zo startte mijn reis op mijn zestiende. Toen ik het zeker dacht te weten: ik ga 'later als ik groot ben' voor een internationale baan. Dit bracht me na de HAVO bij de HBO studie European Studies. Een Engelstalige studie waarin ik álles te weten kwam over de Europese politiek, geschiedenis, recht, cultuur, business & communicatie. Een interessante en waardevolle opleiding. Maar niet voor mij. Na een halfjaar stopte ik en startte ik met de HBO studie MIC (Media, Informatie & Communicatie) en koos ik voor de afstudeerrichting Redactie & Mediaproductie.

 

Ik studeerde af als mediaprofessional en rolde vrijwel direct na mijn studie in het medialandschap. Zo was ik werkzaam als freelance journalist bij een landelijke krant en ging ik interviewend & schrijvend het land door. Het voelde geen dag als werken. En dit was ook terug te zien aan de euro's. Dus koos ik voor een meer winstgevende markt: online. Er volgden 4 kalenderjaren waarin ik als content marketeer proefde van diverse branches (de zorg, telecom & cosmetica).

Totdat ik het ineens écht zeker wist: ik ga het 'nu ik groot ben' gewoon zélf doen. Op dat moment - januari 2020 - koos ik niet alleen voor het ondernemerschap, maar ook voor mezelf. 
Werken vanuit passie, vrijheid & ambitie én van waarde zijn. En vooral: anderen helpen hún eigen toegevoegde waarde te vinden. Hun authentieke stem. En dit te vertalen naar een waardevolle personal brand.

 

Wat alle pitstops uit deze route met elkaar gemeen hebben? Ze zaten stuk voor stuk vól verhalen. Elk verhaal 'eigen', puur en niet te vergelijken met het ander. Authentiek


 

4 random facts over mij

1. Ik vind het heerlijk om uit mijn comfortzone te stappen

Ik ben nooit bang geweest voor risico's of nieuwe dingen. Sterker nog, altijd als ik het riedeltje kende, wílde ik mezelf weer in het diepe gooien en iets nieuws ontdekken. Zo stapte ik zeven keer in m'n uppie in het vliegtuig, hopte ik van de ene naar de andere baan en startte ik fulltime mijn bedrijf vanuit niets. Ik geloof er dan ook heilig in dat je pas groeit buiten je comfortzone. En dat 'bang zijn' niet iets negatiefs is, maar juist iets heel moois. Je kunt namelijk pas écht alles uit jezelf halen als je bereid bent dingen te doen die je nog nooit eerder hebt gedaan.

2. Ik groeide op met twee culturen

De Nederlandse en Egyptische. Vanaf mijn 2e tot aan mijn 16e levensjaar spendeerde ik elk jaar twee maanden op Egyptische bodem. Het heeft me gevormd tot de persoon die ik nu ben. Zo heeft het me geleerd alles in perspectief te zien, nooit te oordelen en me te realiseren dat dat wat ik ken nooit de enige waarheid of manier is. Het waren de meest warme, liefdevolle en leerzame jaren van m´n leven. Ondanks dat ik opgroeide met de Egyptische muziek en taal, spreek ik vandaag de dag slechts de basis. Omdat ik op een dag ook op internationaal niveau mijn verhalen hoop te delen, heb ik als persoonlijk doel om binnen nu en vijf jaar de Arabische taal eigen te maken.

3. Ik heb er geen moeite mee om veel te delen

Behalve als het aankomt op eten (oeps). Wél als het aankomt op verhalen en kennis. Op de middelbare school deelde ik al hersenspinsels op fora en stuurde ik columns op naar diverse websites. Tijdens mijn studie startte ik een eigen blog en ik heb weleens een YouTube carrière overwogen (ja, echt). Ik krijg energie van unieke verhalen delen en inspireren. Bovendien heb ik er geen moeite mee om kennis weg te geven. Naar mijn mening deel je namelijk nooit 'te veel'. Er is een overvloed aan waarde en er is genoeg voor iedereen. Maar ook in de dagelijks omgang, is er altijd wel íets te delen. De mensen die mij goed kennen, zullen je vertellen dat ik de oren van je kop klets. 

4. Ik maak geen reizen zonder authentieke ervaringen

Niet alleen hier, maar ook over de grens spreken authentieke verhalen me aan. En vind ik het waardevol om te weten wat mensen in andere landen drijft. Daarom vind ik het belangrijk om open gesprekken te voeren met locals, áltijd lokale gerechten uit te proberen, traditionele gebruiken te ervaren en authentieke plekjes uniek vast te leggen. Geef mij een camera om m'n nek en pen & papier en ik ben een gelukkig mens. Een resort vakantie zonder prikkels met ligbed als eindbestemming vind ik zonde van mijn geld en ervaring. 

Wat mijn verhaal jou brengt?

Het inzicht dat jouw verhaal de basis is van jouw unieke personal brand. En dat het jou en jouw droomklant vertelt waarom je doet wat je doet. Het laat zien wie je bent en waar je voor staat, zorgt voor directe verbinding en toont waar jouw krachten liggen. Het laat je opvallen in een zee aan vrouwelijke ondernemers. Zodat jij impact kan gaan maken. Iets waarbij ik je graag help.

Let's exchange stories

© 2020 by BAKY CONTENT LAB | KvK: 76766055 | BTW: NL003133234B31 | All rights reserved | Algemene Voorwaarden | hello@karimabaky.nl