Zoeken

4 manieren waarop sterke verhalen jouw klant beïnvloeden


Wil jij alle emotionele snaren raken van jouw droomklant to be? En tegelijkertijd zeker weten dat je ook écht alleen klanten aantrekt die bij jou passen? Dan is het tijd om sterke verhalen te gaan delen die voor impact zorgen.


Verandering door het delen van verhalen Om voor verandering te zorgen bij jouw klant, is het belangrijk dat jij verhalen deelt. Heel veel zelfs. Storytelling gaat namelijk hand in hand met openheid, vertrouwen en verbondenheid. De drie ingrediënten die onmisbaar zijn om 'the way of thinking and living' van jouw klant te beïnvloeden. Als jij emotionele verbinding wil creëren met jouw klant, is het belangrijk dat je de volgende vier elementen kunt afstrepen.


Dé verhaalelementen voor emotionele verbinding

· Jouw klant op emotioneel niveau aanspreken

· Ervoor zorgen dat er vertrouwen en herkenning ontstaat

· Duidelijk maken dat jij begrijpt wat hun grootste pijnpunten zijn

· Vertellen waarom jij en jouw droomklant een #winningteam zijn


Kennis, waarde en emotie is key! Hoe je dat doet? Door kennis en waarde te combineren met emotie. Heel. Veel. Emotie. De focus verleggen van 'wat je doet' naar 'waarom je het doet'. Wat zijn jouw drijfveren? Wat maakt dat je doet wat je doet? En wie ben jij écht? Als persoon, niet als ondernemer. Het zijn namelijk de sterke verhalen vól emotionele triggers die voor verbinding en connectie zorgen, niet de cijfers en statistieken.


4 dingen waarop sterke verhalen invloed hebben

Zoals ik eerder al zei: sterke verhalen hebben de kracht om 'the way of thinking and living' te beïnvloeden. Ze hebben namelijk impact op:

  1. Hoe we ons voelen - omdat ze een emotionele investering vergen

  2. Hoe we denken - omdat ze ons brein prikkelen en voor belangstelling zorgen

  3. Hoe we handelen - omdat jouw boodschap een eigen leven leidt in het bewustzijn van anderen

  4. Hoe we ons gedragen - omdat sterke verhalen ervoor zorgen dat we overgaan op actie

Focus jij je al op het vertellen van sterke verhalen die jouw 'waarom' extra belichten?




3 keer bekeken0 reacties