Zoeken

6 dingen die niet mogen ontbreken bij een sterk verhaal


Je kan nóg zo'n fantastisch verhaal hebben... Maar als je 'm niet sterk weet over te brengen, ben jij jouw lezer kwijt. ⁣⁣Foetsie. Gone with the wind. Onderweg naar jouw grootste concurrent die het storytelling trucje wél onder de knie heeft. ⁣Er is namelijk meer voor nodig dan wat kennis & de juiste grammatica om jouw droomklant omver te blazen.⁣⁣ Maar what does the trick? Met deze 6 must-have storytelling elementen zet jij een krachtig verhaal neer.


⁣⁣1. Het is authentiek

Je weet wel, 100% van jou. Puur, eigen, door niemand te copy-pasten. Omdat het jouw unieke verhaal is. Jouw pad, jouw visie. Verpakt in een verhalend jasje. Het hoeft niet perfect. Als het maar van jou komt. ⁣⁣


2. Het is creatief

Zakelijk = boring. Durf je creatieve zelf te zijn, ook in tekst. De grenzen op te zoeken, de lezer te laten voelen wie jij écht bent. Door jouw taaltje door te laten schemeren en met verassende invalshoeken te komen vanuit jouw eigen perceptie. ⁣⁣


3. Het creëert een persoonlijke connectie

Durf ook persoonlijk te zijn. Een afstandelijk, feitelijk verhaal is voor in de studieboeken. Niet voor op the gram, jouw website of in jouw e-mails. Jij als persoon maakt of kraakt de connectie. Zonder persoonlijke elementen in jouw verhaal ook geen persoonlijke connectie met jouw lezer. ⁣⁣


4. Het creëert een emotionele connectie

Ooit een goed verhaal gelezen zonder daarbij een specifieke emotie te ervaren? Wat voor emotie dan ook? Inderdaad. Mission impossible. Want een goed verhaal speelt in op herkenbare pijnpunten en hartverlangens. Jij wéét wat de lezer doormaakt. ⁣⁣


5. Het inspireert tot actie

Maar dat is nog niet alles, want goede verhalen brengen je ergens naartoe: het plot. We zijn allemaal benieuwd naar wat ons hierna te doen staat. In marketingtaal: de beruchte call-to-action. ⁣⁣


6. Het neemt de lezer mee in een reis

Als jouw verhaal écht sterk is, is het niet alleen jouw reis, maar ook die van jouw lezer. Je neemt jouw lezer mee in het proces. Van de eerste letter tot aan de laatste punt.⁣⁣


⁣⁣Welk storytelling element mag jij wat vaker gebruiken?⁣⁣


3 keer bekeken0 reacties

Let's exchange stories

© 2020 by BAKY CONTENT LAB | KvK: 76766055 | BTW: NL003133234B31 | All rights reserved | Algemene Voorwaarden | hello@karimabaky.nl